Support > Svar på vanliga frågor > Kundkonto > Jag har glömt mitt lösenord till mitt kundkonto, hur gör jag?


Jag har glömt mitt lösenord till mitt kundkonto, hur gör jag?


Har ni glömt ert lösenord ert Kundkonto kan ni återställa det genom att klicka på Glömt lösenordet? Hämta det här. Ett brev kommer då att skickas till er kontaktadress där ni ombeds att bekräfta återställningen. Ni bekräftar genom att klicka på en länk. När ni gjort det skickas ett nytt lösenord till er och det använder ni för att logga in.

Obs: Registrera Domän har inte tillgång till det lösenord ni använder. Vi ser aldrig vilket lösenord ni anger och det sparas bara i krypterad form som inte går att dekrypteras. Vi kan därför aldrig helt enkelt skicka er lösenordet om ni glömt det. Ni måste gå igenom ovanstående procedur för att återställa lösenordet. Detta är en säkerhetsåtgärd som garanterar att ingen obehörig kan komma över ert lösenord genom våra system.

 

Om ni inte längre har kontroll över den e-postadressen som lösenordet skickas till, öppna då ett ärende hos vår Kundtjänst:

  1. Om ni har kvar er faktura, ange ert kundnummer eller ert fakturanummer.
  2. Om ni inte heller har tillgång till fakturauppgifterna kan vi skicka er lösenordet med vanlig post till den adress som står som ägare till domänen. Notera att vi endast kan skicka det nya lösenordet till exakt den adressen som står som ägare till domänen. Ange då att ni vill få lösenordet skickat till er per vanlig post.
  3. Som sista alternativ kan en kopia av ID handling skickas om domänen är registrerad på privatperson. Är domänen registrerad på ett företag skall kopia på registreringsbevis samt kopia på identitetshandling för firmatecknaren skickas till oss. Dessa kopior skall skickas per vanlig post till vår adress som framgår på vår hemsida, http://registrera-doman.se/omoss.php. Ange då att ni har skickat dessa uppgifter.

Hjälpte svaret er?

Lägg till i favoriter Lägg till i favoriter    Skriv ut denna artikeln Skriv ut denna artikeln

Läs även